18 Nisan 2013 Perşembe

Nehir'ime yaptığım/yapılan hazırlıklardan...

Çalışıyor olmamın sebebi ile pc başında geçirdiğim süre bir hayli fazla.. Hamileliğin öğrenilmesi ile ilgi alanım hamilelik, bebek, bebek hazırlıkları gibi konulara yöneldi haliyle... Çatı Katı İlkay'ın tatlı kızı için hazırladığı meşrubat bardaklarını çok sevmiştim. Hemen yapılacaklar listesine eklendi. Doğuma yakın hazırlanarak hastane odamızda ve eve gelen misafirlere meşrubat ikramında kullanıldı. Kutusu da yaklaşık 20 senelik komşumuz olan Hülya teyzemiz tarafından yapıldı.



Yapımı oldukça basit ve çok zevkli




 
Nehir'e oda yapacaktık ama öncesinde yatak odamıza sığacak bir beşik ararken Ebebekte oldukça küçük ve pratik olan park beşiği bulduk.. Odadan odaya taşınması, yatıya gidilen ziyaretlerde çantasına konup götürülmesi en büyük avantajı. Lakin ilk bebek heyecanından mıdır nedir gözüm doğuma yakın süslü püslü sepet beşiklere takılıyordu.. Eşimin annanesi ondan da alalım dedi ama bu kadar luzümsüz masrafa gerek yoktu.. Sonra internetten gezerken beşikleri süsleyen kişilerin var olduğunu öğrendim. İnternet ortamında bu tarz beşikler 300-400 TL civarında bir rakam söylüyorlardı. Çevremde bulunan terzilere danıştım 100-150 TL gibi rakamlar aldım kumaşları benim almam kaydı ile.. Yok yine çok geldi. Bu sefer aldım kumaşlar annem ve abimin o zamanlar nişanlı olduğu eşine biz bunu yapacağız dedim :) Nitekim de 25-30 TL gibi bir masrafla bu işi de kıvırmış olduk :) Sonuçtan çok memnun kaldık. Park beşiğin yatağını aşağıya indirdiğimiz 6 aydan sonra giydirdiğimiz süsü çıkarıp ailedeki bir sonraki bebeğe sakladık :)
 

İşte sonuç böyle...


Nehir'in oda kapısı içinde Yelizin Dünyasında bir okuyucu tarafından yapılan pon pon kapı süsünü çok beğenmiştim. Hazırlıklar aşamasında evde bulunan renkli iplerden ponponlar yaparak misinaya dizip aklımdakini gerçekleştirdik tabiki yine anne ve abimin eşinin desteğiyle :)

 


Cıvıl cıvıl kapı süsümüz yerini buldu :)





Yapılan onca şeyden bazıları bunlar.. Hamileliğe renk katan tüm güzellikler Minik Kurabiyem için..


3 yorum:

  1. Kapı süsüne bayıldııımmmmm

    * bu arada nasıl yapılıyor öürenebilirsine bloglovine kayıt olsana..blog takibi ordan çok rahat oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm.. Yorumunu yeni gördüm.. Özür dilerim. Bloglovine kayıt oldum şimdi. Artık yün ipliklerini ponpon yapıp misinaya büyükçe iğne geçirdim farklı renklere göre ponponları dizdim ayarladıktan sonra altlarına düğüm attım kayma olmasın diye. ,kırtasiyeden uçurtma yapmak için satılan çıtalardan bir tane aldım kumaşla kaplayıp ponpon geçirilmiş misinaları o kumaşa diktim. Çıtaya kapıya takmak için 2 kurdele ile tutamaç yaptım kapının üstüne 2 küçük çivi çakarak kurdeleleri geçirdim. İstediğim zaman çıkartabildiğim kapı süsümüz hazırlandı.
      oldukça basit. Kubilay için odasına uygun renklerde hazırlayabilirsin.

      Sil
  2. Acaba nasil yaptiniz benimde oglum park besigi var buyudu kizim olucak ona kullancan bende bole birsey yapmak istiyorum

    YanıtlaSil

Saygı ve sevgi barındırdığınız yorumlarınız benim için çok değerli...
Teşekkürler